Wax on, wax off

Igår vaxade jag bilen. Vi har ju fått Biltema till Skövde och jag har redan varit där två gånger. Men båda gångerna har jag bara stressat in och tagit det jag ska ha och kutat ut lika fort igen. Så jag väntar på den där dagen då jag kan åka dit stresslös och strosa runt bland hyllorna. Ha ha.. jag gillar såna där butiker, som Biltema och Clas Ohlson. Man blir liksom sugen på att skaffa båt, trädgård, böja måla, eller ja.. man blir sugen på det mesta. Och man blir sugen på att köpa det mesta, som den snåle billigt-pris-jägare jag är. Guilty as charged.

Men åter då. Jag åkte hur som till Biltema och köpte vax, polerduk och avfettning och skred till verket. Bilen blev fin men min arm blev stum, och idag känner jag av muskler i armen och axeln jag inte visste existerade. Dessutom har jag taket kvar, jag hann inte med det igår. Och det lär ju dröja innan jag kan ta tag i det... men men, större delen av bilen är hur som helst nyvaxad och glänsande som en nyupplockad pärla.

Insåg precis att jag om jag hetat Blondinbella kunnat skicka en faktura till Biltema efter det här inlägget...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0