Henke i EM-truppen

image134

Ja jag vet inte vad jag ska säga. Henke Larsson är i landslaget igen. Det trodde jag aldrig skulle hända, inte med tanke på vilken principfast kille han verkar vara. Men så är det. Han är med igen. Och det är hur skönt som helst! Kanske speciellt för Lagerbäck/Andersson, som i och med detta får en skräll i EM-truppen och slipper kallas tråkiga och förutsägbara. Samtidigt som de får en rutinerad storspelare i truppen. En perfekt lösning för förbundskaptenerna. För övrigt...

... Tycker jag det var tråkigt att Teddy tackade nej. Han hade behövts.

.... Förstår jag inte vad Dorsin gör i truppen. Han spelar inte ens ordinarie i den rumänska ligan. Rumänska var det alltså.

... Vet jag inte vem Andreas Granqvist är. Men en mittback i Helsingborg vet i tusan vad han ska göra mot världsanfallare. Men han får gärna bevisa motsatsen, om han får spela.

... Har vi riktigt bra anfallare i truppen. Riktigt bra. På pappret. Nu måste de leverera och bevisa också.

... Hoppas jag Ljungberg blir frisk och får matchning i det snaraste. Annars är han ett mycket osäkert kort till startelvan.

... Pratar folk fortfarande om Shabaan som given andremålvakt. Varför lyssnar ingen på mig? han är ju tredjevalet. Wiland är tvåa.

Ja det var mina spontana tankar såhär kvällen efter truppresentationen. Hur som helst går vi ett spännande EM till mötes. Jag längtar som ett barn på julafton.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0