En final som hade allt

image137

Igår blev det klart. Manchester United vann årets upplaga av Champions league och bilden ovan säger ju det mesta. Och vilken match det blev! chanserna radades upp, det var heta känslor, räddning på mållinjen, virkesträffar, tårar, you name it. Och så den sjukt spännande straffläggningen. Man kan inte annat än tycka synd om John Terry - någon skrev att ingen ville vinna lika mycket som han och kanske ligger det något i det. Som lagkapten höll han på att avgöra hela finalen - först med sin räddning på mållinjen när alla trodde att Giggs redan var införd i målprotokollet, sedan med sin straff. Han sprang fram mot bollen och... halkade. Vilket öde. Jag gillar John Terry - hans enda problem är att han är köpt till ett lag jag inte gillar. Men igår fick han stå till sidan för de röda hjältarna! och Van der Saar, finns det någon annan målvakt man absolut INTE vill ha emot sig på en straff? han är grym. För övrigt steg både Carlos Tevez och Nemanja Vidic i mina ögon igår - har inte tänkt på dem jättemycket förut, men vilka spelare! som vill vinna allt i varje situation. Det är en egenskap hos fotbollsspelare jag uppskattar allra mest. När man ger allt oavsett hur situationen ser ut. Med såna spelare i laget är det självskrivet att Man United är mästare! och det är bara att gratulera. Helt välförtjänt!

Drogba förresten. Smart kille.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0