1.35.30

Ja efter en tids förberedelser och laddning så var det äntligen dags för Göteborgsvarvet. Och det kunde omöjligen ha gått bättre. 1.35.30 är en tid som jag aldrig kunde drömma om. Jag har ju haft som målsättning sedan jag fick anmälan att klara det under två timmar - ett blygsamt mål och jag har väl egentligen trott på nån tid runt 1.50 sådär den sista tiden. Har ju varit svårt att gissa också med tanke på att jag inte vetat hur trångt det skulle bli, vilket väder osv.

Men vädret var kanon, 10-12 grader och solsken med växlande molnighet. Helt perfekta förutsättningar alltså. Trångt var det, men i starten tog jag mig långt fram i mitt startfält direkt och hamnade därför inte i den värsta trängseln. Sen i slutet blev det trängre när det var smalare passager. Blev en del armbågar och sammanstötningar där, plus att en kvinna med mindre vett i skallen fick för sig att komma över till andra sidan av avspärrningarna med sin cykel. Jag hann hoppa undan men flera stycken sprang rakt in i henne. Jävla idiot.

Nu känner jag mig nästan bakfull såhär dagen efter (nej, det beror inte på ölen, så många blev det inte). Tog ut mig helt och är sjukt stolt över mig själv. Det var en otroligt kul upplevelse att springa det där varvet och jag gör det gärna igen. Sluttiden känns helt overklig. Men fan vad nöjd jag är.

Kommentarer
Postat av: Bloggtävlingar

Hej!
Sugen på att tävla? Vet du om en tävling? Eller du kanske anordnar en tävling? Kika in hos oss, släng in en kommentar och vi för ryktet vidare! Tipsa även dina vänner om oss på Bloggtävlingar!

2008-05-19 @ 14:50:44
URL: http://bloggtavlingar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0